Content marketing dla centrów medycznych, lekarzy i innych specjalistów

Autor tekstów medycznych - Aleksandra Zemła

Teksty tworzone dla centrów medycznych

Treści tworzone dla branży medycznej powinny mieć charakter informacyjny i czysto merytoryczny. Nie wolno w nich umieszczać treści, które mogłyby wprowadzać Pacjenta w błąd, np. sugerować wybór jednej „najlepszej” metody leczenia. Internet nigdy nie zastąpi konsultacji lekarskiej – warto taką informacje umieścić na swojej witrynie.

Pamiętajmy, że medycyna to nie handel. Medycyna powinna pozostać służbą Pacjentowi. Promowanie usług medycznych, które nie służą zdrowiu Pacjenta, jest niezgodne z etyką zawodu lekarza i innych zawodów medycznych.  

Plan

Każde centrum medyczne czy gabinet posiada swoją specyfikę.

Przed rozpoczęciem współpracy w zakresie tworzenia treści warto zastanowić się:

  • o których usługach chcemy poinformować Pacjentów,
  • co jest naszą najmocniejszą stroną,
  • jaki jest rynek konkurencji.

Następnie:

  1. Ustalamy indywidualny plan działań, określając, które rodzaje treści mogą być najbardziej skuteczne w komunikacji z Pacjentem. Wybieramy kilka możliwych wariantów.
  2. Mierzymy efektywność działań
  3. Wyciągamy wnioski
  4. Optymalizujemy działania

 

Rodzaje tworzonych treści:

Artykuły poradnikowe o tematyce zdrowotnej

Cele:

  • zainteresowanie odbiorców tematem zdrowia,
  • uświadomienie potrzeb związanych z dbałością o zdrowie,
  • przedstawienie prostych rozwiązań, które służą zachowaniu lub poprawie zdrowia,
  • udzielenie odpowiedzi na pytanie – do jakiego specjalisty należy się udać (np. ortopedy / reumatologa / internisty / fizjoterapeuty), by rozwiązać swój problem.

Do kogo skierowane są treści?

  1. Odbiorca jeszcze nie wie, że powinien zadbać o swoje zdrowie, ale wykonuje daną czynność (np. uprawia sport) i chce robić to dobrze. Znajdując nasz artykuł, przy okazji dowiaduje się, że efekty treningów mogą być lepsze, gdy skonsultuje sposób ich wykonywania ze specjalistą. Może też odkryć u siebie pewne czynniki, które podwyższają ryzyko odniesienia kontuzji. Zrodzi to potrzebę skontrolowania swojego stanu zdrowia.
  2. Odbiorca, który nigdy nie troszczył się o swoje zdrowie, zauważa u siebie niepokojące objawy. Chce jak najszybciej sprawdzić, co one oznaczają.
  3. Odbiorca świadomie dba o swoje zdrowie i wciąż poszukuje nowych rozwiązań, by zachować urodę i utrzymać dobrą kondycję.

Artykuły specjalistyczne w medycynie

Cele:

  • zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa i budowanie zaufania wśród odbiorców (potencjalnych pacjentów),
  • kreowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie medycznej,
  • pozytywne wyróżnienie na tle konkurencji.

Do kogo skierowane są treści?

  • Pacjent, który posiada wstępne rozpoznanie i chce dowiedzieć się czegoś więcej na temat swojego problemu,
  • Pacjent poszukujący konkretnej usługi lub specjalisty w danej dziedzinie.

Teksty marketingowe promujące centrum medyczne

Teksty marketingowe powinny promować SPOSÓB realizacji usługi medycznej lub obecność innych benefitów, np.

  • nowoczesny sprzęt,
  • dostępność specjalistów w różnych porach dnia,
  • przyjazny i miły personel,
  • możliwość rejestracji, zmiany terminu lub odwołania wizyty online,
  • kącik zabaw dla dzieci,
  • dobra lokalizacja – niewielka odległość od przystanku komunikacji miejskiej,
  • bezpłatny parking dla pacjentów położony bezpośrednio przy centrum medycznym.

Cele:

  • podkreślenie korzyści płynących z korzystania z usług medycznych w danym miejscu,
  • wskazanie źródła dodatkowych informacji (kontakt z rejestracją / opiekunem medycznym),
  • ułatwienie procesu umówienia wizyty.

Do kogo kierowane są treści?

  • Pacjenci poszukujący konkretnej usługi lub specjalisty w danej dziedzinie,
  • Pacjenci porównujący ofertę z konkurencją.

Social Media w medycynie

Komunikacja z Pacjentem na wszystkich poziomach zainteresowania usługą medyczną. Współgranie z treściami na www oraz innymi kanałami promocji.